Ahad, 13 September 2015

Kenapa aku cikgu?

Kenapa aku jadi cikgu?
Nak kaya?
Baik jadi peniaga..
Nak glemer?
Baik kerja dgn stesen tv.
Nak menyohor?
Baik pilih doktor, peguam, jurutera yang lagi gah di mata manusia lain.
Jadi?
Apa sebab aku jadi cikgu?
Jawabnya.
Aku mau jadi penyampai risalah nabi.
Biar aku bukan guru Pendidikan Islam.
Biar aku bukan guru agama.
Tapi kerja guru paling mudah menuai pahala.
Paling mudah menyampai ajaran nabi.
Bukankah?


"Guru. Orang biasa yang bisa membentuk manusia menjadi luar biasa.."

*******

Guru. Kerjanya mulia.
Pastinya tak mudah.
Dan aku.
Menumpang berkat si anak syurga!
moga ada yang sudi mendoakan.
Wahai anak-anakku.
:)

*cikgu ajak selpie.. Bukan main berkerumun.. Senget2 tudung cikgu haa.. :)
*Untong la siapa y bermenantukan cikgu. Selain boleh ngajar cikgu jugak boleh jadi tukang cat.. Tukang masak.. Nurse.. Doktor.. Pokoknya semua ditanggung beres laa.. So ada makcik2 y nak bermenantukan cikgu x? Ahakss :P


*********

p/s : "awak y dekat sana. Moga dipermudahkan urusan ya. Mampu aku hanya doa dari jauh. Dan aku. Akan ingat segala nasihat.. Berusaha dan berusaha menjadi guru yang baik. Doakan aku."-SaifaJameela

Tiada ulasan:

Catat Ulasan